Финансовые законы назад

Двести седьмой

Закон о Комиссии по финансовому надзору

Глава первая.
ОБЩИЕ

Цель закона

Ст. 1. (1) Настоящий Закон регулирует создание, масштабы, структуру, функции и деятельность Комиссии по финансовому надзору. (2) Для целей настоящего Закона FSC надзора: 1. , Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел и Закона за пазарите на финансови инструменти ; 2. (Доп. - SG 52 от 2007 года эффект от 01.11.2007 изменить -... SG 43 из 2010) регулируемого рынка депозитарных ценных бумаг центральных, инвестиционных компаний, инвестиционных и управляющих компаний, лиц, которые выполняют операции с ценными бумагами и инвестиционный консалтинг, государственных компаний и других эмитентов ценных бумаг в рамках публичного размещения ценных бумаг Закон о рынках финансовых инструментов закон, Специальный Целью инвестиций и рынках финансовых инструментов 2. и на здравноосигурителните дружества съгласно Закона за здравното осигуряване ; 3. (Доп. -. SG 67 от 2003 года, поправки -. С. 103 от 2005 года, эффективной 01.01.2006 -.. SG 97 из 2007). Деятельности страховщиков, перестраховщиков, страховых брокеров и страховых агентов в соответствии с Кодексом страхования и медицинских страховых компаний в соответствии с Законом о медицинском страховании, 3. ; 4. (Изм. - ГГ, ном шестьдесят седьмом 2003). Деятельность дополнительного социального страхования и фонды, управляемые их под Кодекс социального обеспечения 4. (Новый -. SG 43 2010 года) деятельности кредитных рейтинговых агентств в Регламент (EC) № 1060/2009 Европейского парламента и Совета от 16 сентября 2009 года кредитно-рейтинговых агентств (OJ, L 302/1 от 17 ноября 2009 года), в дальнейшем «Положение 1060/2009". (3) Комиссия по финансовому надзору, его органы и должностные лица, уполномоченные на контроль: 1. разрешений (лицензий) и разрешений и отказов в выдаче таких разрешений и согласований; 2. проверка документов и расположение деятельностью лиц, находящихся под пар. 2, 3. исполнение административных мер и наложении административных штрафов. (4) Положения настоящего Закона не распространяется на: 1. Институт национального страхования, 2. Национальный фонд медицинского страхования.

Глава вторая.
Статус и управление устройствами Комиссия по финансовому надзору

Статус Комиссия по финансовому надзору

Ст. 2. (1) Комиссия по финансовому надзору, именуемый в дальнейшем "Комиссия". (2) Комиссия является специализированным государственным органом по регулированию и надзору за деятельностью лиц, по ст. 1, пункт. , наричани по-нататък "поднадзорни лица". 2, именуемый в дальнейшем "регулируемых организаций". (3) в качестве юридического лица финансируемых со штаб-квартирой в Софии. Она может создавать территориальные подразделения. (4) Комиссия при осуществлении своих полномочий независим от исполнительной и доклады о своей деятельности в соответствии с настоящим Законом в Национальное собрание.

Состав комиссии

Ст. 3. (Изм. - ГГ, ном 43 2010г.) Комиссия состоит из пяти членов: 1. Председателем 2. Вице-президент, губернатор, «Инвестиционный надзор" 3. Вице-президент, отвечающий за «Страховой надзор» 4. Вице-президент, отвечающий за «Страховой надзор» 5. Член комитета поддержки своей политики анализа и оценки рисков на финансовых рынках, улучшение надзорной практики и защиты интересов инвесторов, страхователей и застрахованных лиц.

Требования к членам комитета

Ст. 4. (1) (с изменениями -. С. 43, 2010) Члены комиссии могут быть только болгарские граждане, имеющие высшее экономическое или юридическое образование по специальности «Мастер», которые имеют хорошую деловую репутацию, опыт и занятости и / или опыт работы в сфере не менее 5 лет в области права, экономики или финансов за последние 10 лет. (2) Члены Комиссии должны быть лица, которые: 1. не был осужден за какое-либо преступление общего характера; 2. Не банкротом в качестве индивидуального предпринимателя, генерального партнера в компании, а не в процедурах банкротства 3. не были членами правления или наблюдательного органа компании или кооператива, закрыты в связи с банкротством в течение последних двух лет, предшествующих дате объявления о банкротстве, если неудовлетворенные кредиторы 4. Не менеджеров, исполнительных директоров, членов правления или наблюдательного органа или генеральным партнером регулируются в соответствии с этим законом 5. (Доп. -. SG 42 из 2009) не являются супругами или не в реальном сожительство или являются родственниками прямой или залог родственников до третьей степени кровного или духовного родства до третьей степени родства любого другого члена комиссии или с лицом младше 4 раздела 6. не осуществлять контроль над регулируются в соответствии с настоящим Законом; 7. (Новый -. SG 43 из 2010) не выполняется, непосредственно или через филиалы более чем на 5 процентов прав вслух в Генеральной Ассамблее или в столице регулируемой организации. (3) (с изменениями - SG 112 из 2003 года, поправки -.. SG 85 2004 года, поправки -... 43 SG 2010) Члены комитета не могут заниматься другой оплачиваемой работой, кроме преподавательской или научно-исследовательских или в качестве членов международных организаций в связи с деятельностью комиссии. (4) (признана недействительной -. С. 112 из 2003) (5) (с изменениями - SG 112 от 2003 года, поправки -.. SG 85 от 2004 года, внесены поправки.. - С. 43. 2010) обстоятельств, при пар. 2, п. 2-7 и п.. 3, объявленный лица по абз. 3, президент Национальной ассамблеи на входе.

Выборы членов Комитета

Ст. 5. (1) (пересмотренного -. SG 43 2010 года) Председатель избирается Национальным Собранием. (2) (Новый -. С. 43 2010) Национальная ассамблея избирает остальных членов Комитета по ее предложению Президента (3) (Бывший 2 -.. SG 43 2010) с офис членами Национального собрания, чтобы сделать следующую присягу: "Клянусь во имя Республики Болгарии соблюдать Конституцию и законы страны, работать на достижение финансовой комиссии надзора, руководствуясь принципами независимости, объективности и добросовестность в выполнении обязанностей, возложенных на меня законом. поклялись ". (4) (Бывший 3 -.. 43 SG 2010) Отказ от выбора членов комитета не умаляет ее решения.

Мандат членов комиссии

Ст. 6. (1) (пересмотренного -. С. 43, 2010) Члены комиссии составляет шесть лет. Избрание новых членов комиссии должно быть проведено не ранее чем через три месяца и не позднее, чем за один месяц до истечения срока полномочий нынешних членов. Члены комитета выполняют свои функции после истечения срока своих полномочий до назначения новых членов. (2) Срок действия члена комиссии прекращаются досрочно Национального собрания: 1. когда он уходит в отставку, 2. за неспособность выполнять свои обязанности в течение более шести месяцев, 3. если оно не удовлетворяет требованиям ст. 4, пункт. 4. 2, 4. (Изм. - ГГ 112 от 2003 года.) За нарушение ст. 4, пункт. 5. 3, 5. выбрать нет причин в трех или более последовательных заседаниях комитета 6. . (Новый - ГГ, номер 42 от 2009 года, поправки -... SG 97 от 2010 г., в силу с 10.12.2010) вступления в силу акта, который является конфликт интересов Закон о предупреждении и конфликт интересов. (3) По окончании назначение комитета избирается другое лицо для остальных.

Заработная плата

Ст. 7. (1) Председатель получает основную зарплату на 90 процентов вознаграждения Председателю Национального Собрания. (2) (пересмотренного - SG 43 от 2010 года.), Другие члены комиссии получают базовый оклад в 90 процентов от вознаграждения председателя. (3) (отменено -. SG 43 из 2010) (4) (Новый -. С.Г., № 85, 2004 г.) Члены Комитета получают дополнительное вознаграждение к должностному окладу за выполнение своих конкретных функций этого закона и в зависимости от их индивидуальных показателей работы в условиях и процедурами, установленными внутренними правилами на заработную плату принятых Комиссией. (5) (Новый -. SG 85 из 2004) фондов под пар. 4, должна быть эквивалентна 25 процентов от валового годового объема средств на выплату заработной платы членам комитета и обеспечивается профицит бюджета комитета.

Заседание комитета

Ст. 8. (1) (Доп. -. SG 43 2010) Заседания Комитета созываются Президентом и по собственной инициативе или по просьбе одного из членов Комитета. Заседания Комиссии проводятся не реже четырех раз в месяц. (2) Заседания комитета под председательством Президента или в его отсутствие - определяется его заместителей председателя. (3) Комиссия может встретиться, если более половины его членов (4) (с изменениями -. С. 43 2010 г.) Решения Комиссии принимаются большинством не менее трех голосов. (5) Воздержание от голосования не допускается.

Прозрачность в работе Комиссии

Ст. 9. (1) Комиссия публикует свою политику и практику, установленных в выполнении правил и причин их изменения. (2) При применении положений политики под пар. 1 включает в себя средства для выбора и использования комитета в осуществлении своих полномочий для достижения целей этого закона. (3) Комиссия устанавливает постановлением процедур доступа к документам, хранящимся в нем, и условия для получения заверенные копии.

Структура Комиссии

Ст. 10. (1) Комиссия должна определить три основных отделов - "контроль инвестиционной деятельности", "Страховой надзор" и "Страховой надзор", каждый из которых управляется непосредственно вице-президентом Комиссии. (2) В рамках полномочий, возложенных на них законом президенты вице организовывать, управлять и нести ответственность за дела правительства. (3) (пересмотренного - SG 43 2010 года.) По предложению вице-президент назначает другого комитета заместитель председателя или члена его заместителя, который исполняет свои полномочия отсутствие. (4) (Новый -. С. 43 2010 г.) При осуществлении своих полномочий в соответствии с настоящим Законом, уполномоченный по ст. се подпомага от едно или повече структурни звена на комисията, определени в правилника на комисията. 3, пункт 5 будет помогать один или несколько структурных подразделений комитета, указанного в правилах комиссии. (5) (Новый -.. SG 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006 предыдущая 4 - SG 43 2010 года.) О прекращении действия мандата комиссии вице-президента предложенный Председателем Комитета, назначает другого члена, его заместителя, который исполняет свои полномочия до вступления в должность нового вице-президента. (6) (Бывший 4 -. С. 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006 предыдущая 5 -... SG 43 из 2010) изложены в структуре правил, специфических роли и обязанности департаментов и управлений для того, чтобы отношения между ними и полномочий исполнительных органов.

Глава третья.
Задачи, функции и полномочия Комиссии и ее власти

Задачи комиссии

Ст. 11. Комиссия при осуществлении полномочий, возложенных на него настоящим законом функций и полномочий руководствуется следующими целями: 1. защита интересов инвесторов, страхователей и застрахованных лиц 2. (Доп. -. SG 43 из 2010) в целях обеспечения стабильности, прозрачности и доверия на финансовых рынках, в том числе правила и системы управления рисками на этих рынках 3. (Новый -. SG 43 из 2010) для обеспечения адекватной и стабильной финансовой инфраструктуры рынка.

Функции Комиссии

Ст. 12. Комиссия, совместно с его органами: 1. (Доп. -. SG 43 из 2010) регулирует деятельность регулируемых предприятий путем принятия правил, установленных законом, и выпуск инструкций и в соответствии с целью искусства. ; 2. 11 2. , Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел и Закона за пазарите на финансови инструменти ; 3. (Доп. - SG 52 от 2007 года эффект от 01.11.2007 изменить -... SG 43 из 2010) сделаны под надзором государства о публичном предложении ценных бумагах, в отношении рынках финансовых инструментов закона, специального назначения и рынках финансовых инструментов 3. и Закона за здравното осигуряване ; 4. (. Дополнение - SG 67 от 2003 года поправками - SG 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006.). Осуществление государственного страхового надзора в соответствии с Кодексом страховании и Закон о медицинском страховании; 4. ; 5. (Изм. - ГГ, ном 67 от 2003 г.). Сделали государственного страхового надзора в рамках Кодекса социального обеспечения 5. (Новый -. SG 43 из 2010) является компетентным органом Республики Болгарии о выполнении Правил 1060/2009 6. (Новый -. SG 43 2010 года) разработка и осуществление политики и системы управления рисками на финансовых рынках.

Полномочия комиссии

Ст. 13. (1) Комиссия имеет следующие полномочия: 1. принять правила организации и функционирования, 2. принять и опубликовать руководящие принципы для деятельности 3. принятие постановлений и инструкций, когда это предусмотрено законом 4. , Закона за публичното предлагане на ценни книжа , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел , Закона за пазарите на финансови инструменти , Кодекса за застраховането , Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти , Закона за здравното осигуряване , както и на подзаконовите нормативни актове по тяхното прилагане във връзка с осъществяване на финансовия надзор; 5. (Изм. -. SG 67 от 2003 года, поправки -. С. 103 от 2005 года, эффективной 01.01.2006 -... SG 84 от 2006 года, Эффект от 01.01.2007 -. SG 52 2007 года с вступлением в силу с 01.11.2007 изменить -... 43 SG 2010) дать письменные инструкции по применению и толкованию Кодекса социального обеспечения, Закон о публичном предложении ценных бумагах, специального назначения, рынки финансовых инструментов, страхование кодекса, рынка финансовых инструментов Закон, медицинское страхование, а также правила постановлениями в связи с исполнением финансового надзора 5. , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел , Закона за пазарите на финансови инструменти , Кодекса за застраховането , Кодекса за социално осигуряване , Закона за здравното осигуряване разрешения (лицензии) за извършване на дейност, регулирана от тези закони; 6. (Изм. -. SG 67 от 2003 года, поправки -. С. 103 от 2005 года, эффективной 01.01.2006 -... SG 52 от 2007 года, силу с 01.11.2007 изменить -.. SG 43 из 2010) по предложению соответствующего сектора Вице-президент выдает или отказывает в выдаче и отзыва предусмотрено в Законе о публичном предложении ценных бумаг Закон о компаниях специального назначения, рынки финансовых инструментов, страхование кодекс, Кодекс социального обеспечения, Закон о медицинском страховании разрешений (лицензий) на осуществление деятельности, регулируемой этими законами 6. , Закона за публичното предлагане на ценни книжа , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел , Закона за пазарите на финансови инструменти или Кодекса за застраховането ; разрешението се издава след представяне на разрешение за сливане или вливане от Комисията за защита на конкуренцията, когато издаването му е задължително; 7. (Изм. -. SG 67 от 2003 года, поправки -. С. 103 от 2005 года, эффективной 01.01.2006 -... SG 52 от 2007 года, силу с 01.11.2007 изменить -.. SG 43 из 2010) по предложению соответствующих вице-президент сектора разрешать или отказывать в слияние, разделение, разделение, или добровольное прекращение регулируемых организаций, где такие разрешение требуется Кодекса социального обеспечения, Закон о публичном предложении ценных бумагах, специального назначения, рынки финансовых инструментов или страхованию кодекса, разрешение выдается при предъявлении слияния Комиссия по Конкурс, где вопрос является обязательным 7. (Доп. -. SG 67 из 2003) в случаях, предусмотренных законом, решили обратиться в суд, чтобы открыть неплатежеспособности контролируемого лица 8. и Закона за дружествата със специална инвестиционна цел и по предложение от ресорния заместник-председател взема решения за издаване или откази за издаване на потвърждения на проспекти за публично предлагане на ценни книжа или регистрация на емисии с цел търговия на регулиран пазар на ценни книжа; 9. (Доп. -. SG 43 из 2010) в соответствии с условиями о публичном предложении ценных бумагах и специального назначения, и предложение заместителя Председателя принимает решение о предоставлении или об отказе в выдача подтверждения проспектов публичного размещения ценных бумаг или регистрации вопросам к торгам на регулируемом рынке ценных бумаг 9. от Закона за публичното предлагане на ценни книжа временни или окончателни забрани за публикуване на търгови предложения за закупуване и замяна на акции; 10. По предложению заместителя Премьер возлагает в главе Eleven, глава II Закона о публичном предложении ценных бумаг временный или окончательный запрет на публикацию тендерных предложений на покупку или обмен акций, 10. , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел , Закона за пазарите на финансови инструменти , Кодекса за застрахованет о, Закона за здравното осигуряване и Кодекса за социално осигуряване ; 11. (Изм. -. SG 67 от 2003 года, поправки -. С. 103 от 2005 года, эффективной 01.01.2006 -... SG 52 от 2007 года, силу с 01.11.2007 изменить -. SG 43 из 2010) назначен опекун в случаях, предусмотренных в Законе о публичном предложении ценных бумагах, специального назначения, о рынках финансовых инструментов. , код zastrahovanet ой, Закон о медицинском страховании и Кодекс социального обеспечения, 11. , Закона за пазарите на финансови инструменти , Кодекса за застраховането , Закона за здравното осигуряване и Кодекса за социално осигуряване; 12. (Изм. -. SG 67 от 2003 года, поправки -. С. 103 от 2005 года, эффективной 01.01.2006 -... SG 52 от 2007 года, силу с 01.11.2007) дает письменное освобождение одного или более лиц, уполномоченных управлять и представлять регулируемой организации, в случаях, предусмотренных в Законе о публичном предложении ценных бумаг Закон о рынках финансовых инструментов, страхование кодекс, Закон Страхование здоровья и Кодекс социального обеспечения 12. (Новый - ГГ, ном 85 от 2004 года, отменен -.. SG 103 от 2005 года, вступило в силу 01.01.2006 г., новый -.. 43 SG 2010) по предложению Заместитель председателя осуществляет полномочия и меры, изложенные в Положении 1060/2009, 13. (Новый - ГГ, ном 85 от 2004 года, отменен -... SG 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006 г.) 14. (Новый - ГГ, ном 85 от 2004 года, отменен -... SG 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006 г.) 15. (Новый - ГГ, ном 85 от 2004 года, отменен -... SG 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006 г.) 16. (Новый - ГГ, ном 85 от 2004 года, отменен -... SG 103 от 2005 г., в силу с 01.01.2006 г.) 17. (Бывший пункт 12 -. SG 85 из 2004) на основе доклада под пар. 5 обжалование административных актов заместителей председателей комиссий, 18. (Бывший пункт 13 - SG 85 от 2004 года, поправки -.. SG 84 2006 года с вступлением в силу с 01.01.2007 изменить -.. SG 97 2007 года. , доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) взема решения за сключване на споразумения за сътрудничество и обмен на информация с Българската народна банка или други органи в страната или в чужбина, упражняващи надзорни функции върху дейността на финансовите пазари включително и с компетентните органи съгласно чл. 4, параграф 3, буква "з)" и чл. 5, параграф 7 от Регламент 1060/2009, както и за участие в международни организации и институции в областта на финансовите пазари. В споразуменията за сътрудничество се определят обстоятелствата, редът и условията за взаимно уведомяване и извършването на съвместни действия; 19. (нова - ДВ, бр. 97 от 2007 г., изм. - ДВ, бр. 24 от 2009 г., в сила от 31.03.2009 г.) осъществява представителството на Република България в структурите на Европейския съюз, които имат за цел да подпомагат разработването на основните насоки за развитие в областта на финансовите пазари, подготовката на актове на институциите на Европейския съюз, последователното и своевременното им въвеждане, както и ефективното сътрудничество между органите на държавите членки, осъществяващи регулиране и надзор на финансовите пазари; при осъществяване на функциите си комисията отчита евентуалното въздействие на предприетите от нея действия върху финансовата стабилност на останалите държави членки при условията на взаимност; 20. (предишна т. 14 - ДВ, бр. 85 от 2004 г., предишна т. 19 - ДВ, бр. 97 от 2007 г., доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) обсъжда периодично отчетите за дейността на основните управления на комисията, следваната надзорна политика и създадената практика по прилагане на нормативните актове и докладите за финансова стабилност; 21. (нова - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) по предложение на члена на комисията по чл. 3, т. 5 обсъжда периодично анализите и оценките за рисковете на финансовите пазари; 22. (предишна т. 15 - ДВ, бр. 85 от 2004 г., предишна т. 20 - ДВ, бр. 97 от 2007 г., предишна т. 21 - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) приема внесените от председателя проект на годишен бюджет и отчетите по чл. 29 ; 23. (нова - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., предишна т. 22 - ДВ, бр. 97 от 2007 г., предишна т. 22 - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) осъществява и други правомощия, изрично предвидени със закон. (2) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) Комисията се произнася по предложенията на съответните ресорни заместник-председатели в сроковете за издаване на съответния акт, определени в този закон, Кодекса за социално осигуряване , Закона за публичното предлагане на ценни книжа , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел , Закона за пазарите на финансови инструменти , Кодекса за застраховането , Закона за здравното осигуряване и Регламент 1060/2009. (3) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) (*) Индивидуалните административни актове на комисията се мотивират и подлежат на обжалване пред Върховния административен съд. Обжалването не спира изпълнението на индивидуалния административен акт. (4) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) При жалби и оплаквания, подадени срещу решения на комисията или на нейни органи, докладчик за тяхното проучване може да е само членът на комисията по чл. 3, т. 5 , с изключение на случаите по чл. 10, пункт. 3 , в които комисията избира докладчик измежду заместник-председателите. (5) (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) Докладчикът по ал. 4 има всички правомощия, необходими за провеждането на пълна и цялостна проверка, включително да изисква и получава информация и документи по случая от комисията, нейните органи и администрация, други държавни органи и институции, физически и юридически лица, както и неправителствени организации, които имат отношение към финансовите пазари. Той е длъжен да изготви мотивиран доклад по жалбата или оплакването и да го предостави на комисията. В доклада могат да бъдат направени препоръки за предприемане на мерки във връзка с установени пропуски или нарушения в работата на комисията или нейните органи. (6) (Доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) Комисията е длъжна да разгледа доклада по ал. 5 и въз основа на извършеното проучване - да се произнесе с решение по съответната жалба или оплакване, а при необходимост - да предприеме действия по промяна в следваната надзорна политика и създадената практика по прилагане на нормативните актове и огласи същите по реда на чл. 9 . Органът на комисията, чието решение се обжалва, не участва в обсъждането и гласуването. (7) (Изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г., доп. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) Приеманите от комисията нормативни актове по ал. 1, т. 3, както и издаваните от нея административни актове по ал. 1, т. 5 и 6 се обнародват в "Държавен вестник", а останалите се публикуват по подходящ начин. Указанията по ал. 1, т. 4 се публикуват в бюлетина на комисията и на нейната страница в Интернет.

Правомощия на председателя на комисията

Ст. 14. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) Председателят на комисията организира и ръководи дейността на комисията и нейната администрация, с изключение на онези дейности, които с този или с друг закон са предоставени в изключителна компетентност на друг член на комисията. (2) Председателят на комисията може да предоставя някои от правомощията си на други длъжностни лица, както и да създава консултативни съвети, които подпомагат осъществяването на неговите функции. (3) Председателят на комисията: 1. представлява комисията в страната и в чужбина; 2. свиква и ръководи заседанията на комисията; 3. координира дейността на заместник-председателите; 4. сключва и прекратява договорите с лицата от администрацията на комисията и определя техните възнаграждения; 5. организира, ръководи и контролира дейността на администрацията; 6. организира съставянето на проектобюджета и го внася за приемане от комисията; 7. организира изпълнението, приключването и отчитането на бюджета и го внася за приемане от комисията.

Правомощия на заместник-председателя, ръководещ управление "Надзор на инвестиционната дейност"

Ст. 15. (1) Заместник-председателят, ръководещ управление "Надзор на инвестиционната дейност", има право самостоятелно да: 1. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) прави предложения по чл. 13, ал. 1, т. 5, 6, 8 - 12 ; 2. (доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г.) издава разрешенията и одобренията по Закона за публичното предлагане на ценни книжа и Закона за пазарите на финансови инструменти , ако друго не е предвидено в този закон; 3. (доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г.) изпраща представители на комисията на заседанията на органите за управление на лицата, поднадзорни по Закона за публичното предлагане на ценни книжа и Закона за пазарите на финансови инструменти , както и на Централния депозитар; 4. (доп. - ДВ, бр. 84 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г.) прилага принудителните административни мерки по глава деветнадесета от Закона за публичното предлагане на ценни книжа и част четвърта, глава първа от Закона за пазарите на финансови инструменти и по глава шеста от Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти , които не са от компетентност на комисията; 5. (изм. и доп. - ДВ, бр. 39 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 59 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., изм. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г.) в случаите по чл. 212, ал. 4 от Закона за публичното предлагане на ценни книжа и чл. 118, ал. 2 от Закона за пазарите на финансови инструменти прави предложение пред Българската народна банка за прилагане на мерките по чл. 103, ал. 2 от Закона за кредитните институции или прилага мерките по чл. 212, ал. 1, т. 1 от Закона за публичното предлагане на ценни книжа и чл. 118, ал. 1, т. 1 от Закона за пазарите на финансови инструменти спрямо банка, извършваща дейност като инвестиционен посредник и/или депозитар; 6. (изм. - ДВ, бр. 84 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г., доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) определя длъжностните лица от администрацията на комисията, които имат право да съставят актове за констатирани нарушения на Закона за публичното предлагане на ценни книжа , Закона за пазарите на финансови инструменти , Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти и на актовете по тяхното прилагане, както и на Регламент 1060/2009; 7. (изм. - ДВ, бр. 84 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г., доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) налага глоби и имуществени санкции за нарушения на Закона за публичното предлагане на ценни книжа , Закона за пазарите на финансови инструменти , Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти и на актовете по тяхното прилагане, както и на Регламент 1060/2009; 8. предявява искове: а) за установяване на недопустимост или нищожност на вписвания в търговския регистър, както и за несъществуване на вписано обстоятелство; б) за прогласяване нищожност на сделки, свързани с дейността на контролираните от нея лица или сключени в нарушение на Закона за публичното предлагане на ценни книжа и актовете по прилагането му; в) за отмяна на решение на общото събрание на публично дружество, когато решението противоречи на повелителните разпоредби на Закона за публичното предлагане на ценни книжа или на устава на дружеството; искът се предявява срещу дружеството пред окръжния съд по неговото седалище в четиринадесетдневен срок от получаване на протокола от заседанието на общото събрание; 9. определя вида, формата и съдържанието на отчетите, които се представят пред комисията от публичните дружества и другите емитенти на ценни книжа, инвестиционните дружества, инвестиционните посредници и управляващите дружества; 10. организира своевременното уведомяване по надлежния ред на регулираните пазари на ценни книжа и другите участници на пазара на ценни книжа за взетите решения, които имат съществено значение за тяхната дейност; 11. уведомява прокуратурата при откриване на данни за престъпления, свързани с ценни книжа, и да съдейства на прокуратурата, по нейно искане, в разследването на тези престъпления; 12. (отм. - ДВ, бр. 84 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г.) 13. обменя информация с Българската народна банка, с другите държавни органи и институции, с органите на местното самоуправление и местната администрация, както и с неправителствени организации, които имат отношение към пазара на ценни книжа; 14. организира и ръководи дейността на управление "Надзор на инвестиционната дейност"; 15. (изм. и доп. - ДВ, бр. 84 от 2006 г., в сила от 01.01.2007 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г., доп. - ДВ, бр. 43 от 2010 г.) решава други въпроси, предвидени в този закон, в Закона за публичното предлагане на ценни книжа , Закона за дружествата със специална инвестиционна цел , Закона за пазарите на финансови инструменти или Закона срещу пазарните злоупотреби с финансови инструменти , във връзка с осъществяването, регулирането и контрола на пазара на ценни книжа, както и в Регламент 1060/2009, които не са предоставени в изрична компетентност на комисията. (2) Предложенията по чл. 13, ал. 1, т. 5, 6, 8 и 9 се правят в следните срокове: а) (изм. - ДВ, бр. 39 от 2005 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г.) по т. 5 за издаване на предвидените в Закона за публичното предлагане на ценни книжа и Закона за пазарите на финансови инструменти лицензи за извършване на дейност - до два месеца от подаване на заявлението и всички необходими към него приложения; б) (изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г., доп. - ДВ, бр. 52 от 2007 г., в сила от 01.11.2007 г.) по т. 6 за издаване на предвидените в Закона за публичното предлагане на ценни книжа и Закона за пазарите на финансови инструменти разрешения за преобразуване: за инвестиционен посредник и управляващо дружество - до четиринадесет дни, а за инвестиционно дружество - до седем дни от подаване на заявлението и всички необходими към него приложения; в) по т. 8 за издаване на предвидените потвърждения - до четиринадесет дни от подаване на заявлението и всички необходими към него приложения; г) по т. 9 за издаване на временна забрана - до седем работни дни от регистриране на търговото предложение в комисията, а за окончателна забрана - до три работни дни от получаване на исканите документи. (3) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Индивидуалните административни актове на заместник-председателя, ръководещ управление "Надзор на инвестиционната дейност", подлежат на обжалване по административен ред пред комисията при съответно прилагане на Административнопроцесуалния кодекс . (4) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г.) (*) Индивидуалните административни актове на заместник-председателя, ръководещ управление "Надзор на инвестиционната дейност", могат да се обжалват по съдебен ред пред Върховния административен съд. (5) Обжалването по ал. 4 не спира изпълнението на индивидуалния административен акт.

Правомощия на заместник-председателя, ръководещ управление "Застрахователен надзор"

Ст. 16. (1) Заместник-председателят, ръководещ управление "Застрахователен надзор", има право самостоятелно да: 1. прави предложение по чл. 13, ал. 1, т. 5, 6, 10 и 11 ; 2. (отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) 3. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) осъществява правомощията по чл. 16 от Кодекса за застраховането; 4. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) издава или отказва издаване на разрешение за прехвърляне на застрахователен портфейл между застрахователи или на презастрахователен портфейл; 5. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) вписва, отказва вписване и заличава застрахователен брокер и застрахователен агент от регистъра на комисията; 6. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) одобрява лицата по чл. 13 , 22 и 26 от Кодекса за застраховането; 7. (отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) 8. (отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) 9. (отм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) 10. (отм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) 11. (отм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г.) 12. одобрява годишните презастрахователни програми на застрахователите, контролира сключените от тях презастрахователни договори и тяхното изпълнение; 13. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) одобрява или предписва създаването на други технически резерви по смисъла на чл. 68 от Кодекса за застраховането; 14. (доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) изпраща представители на комисията на заседанията на органите за управление на застрахователите и презастрахователите; 15. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) прилага принудителните административни мерки по Кодекса за застраховането и Закона за здравното осигуряване ; 16. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) утвърждава образци на декларации, отчети, доклади, справки и други документи по Кодекса за застраховането ; 17. (изм. и доп. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) контролира цялостната дейност на застрахователите, презастрахователите, застрахователните брокери и застрахователните агенти, включително и спазване на доброволността на застраховането; 18. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) определя длъжностните лица от администрацията на комисията, които имат право да съставят актове за установяване на нарушения на Кодекса за застраховането и на нормативните актове по неговото прилагане; 19. (изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) налага глоби и имуществени санкции за нарушенията на Кодекса за застраховането и на нормативните актове по неговото прилагане; 20. (изм. - ДВ, бр. 85 от 2004 г., отм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) 21. упражнява надзор върху застрахователите в ликвидация и в несъстоятелност; 22. уведомява прокуратурата при откриване на данни за престъпления във връзка със застраховането; 23. организира и ръководи дейността на управление "Застрахователен надзор"; 24. (доп. - ДВ, бр. 97 от 2007 г.) решава други въпроси във връзка с надзора върху застраховането и презастраховането, които не са предоставени в изричната компетентност на комисията; 25. осъществява правомощията по държавния надзор върху дейността по доброволно здравно осигуряване по Закона за здравното осигуряване , които не са предоставени в изричната компетентност на комисията. (2) (Изм. - ДВ, бр. 103 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) Предложението по чл. 13, ал. 1, т. 5 - за издаване на лиценз, и по т. 6 - за преобразуване, се прави не по-късно от един месец преди изтичането на срока за произнасяне на комисията, а при доброволно прекратяване на застраховател - не по-късно от 14 дни преди изтичането на срока за произнасяне на комисията, като към него се прилагат всички необходими документи. (3) (Изм. - ДВ, бр. 30 от 2006 г., в сила от 12.07.2006 г.) Индивидуалните административни актове на заместник-председателя, ръководещ управление "Застрахо



Предстоящие события


Последнее сообщение